27 február, 2013

Gombás töltött csuka


Lassan 3 éve horgászik a Párom, azóta szerintem annyi halat fogyasztottunk, mint elötte soha. Sikerült ezalatt elég sok hal félét megismerni, különbözö ízvilágokat, egy ami sajnos közös, hogy mindegyiknek szálkája van, nade ezen nem igazán tudunk változtatni.

Egy idöben valami eszméletlen mennyiségü csukát sikerült fognia, már  többet elajándékoztunk, mert egyszerüen nem tudtam vele mit kezdeni.

Legtöbbször panírozva készítettem, mint a rántott húst, mert a csukának elég száraz húsa van, mivel ragadozó, így igazi izomtömeg, ellentétben a ponty, ami inkább zsírosabb.



Mindenesetre kerestem a neten egy olyan receptet, ami még is valami más ízvilágú lenne, mint a sima rántott csuka, és hát ezt a Receptet találtam, azóta többször készítem így, mert tényleg nagyon finom. (kicsit változtattam  a recepten)

Hozzávalók:
 kb.  1 kg csuka,
        2 teáskanál só,
        1/2 citrom 

A töltelékhez:
               2 hagyma,
               1 cikk fokhagyma
               2 evőkanál vaj,
               200 g friss gomba,
               1 csomó  petrezselyem aprítva,
                  só,
                  fehérbors,
              2-3 evökanál  zsemlemorzsa ,
               1 evőkanál vaj,
              2-3 dl tejszín

A hagymát és fokhagymát apróra vágom, a gombát hirtelen forró olajban megkapatom, majd hozzáadom a hagymát és fokhagymát, ízesítem sóval, borssal, és az apróra vágott petrezselyemmel.
 
 
A halat jól átmosom, egy konyhapapírral szárazra törölöm, a hasüregébe csepegtetek citromlevet és jól besózom, majd megtöltöm a hagymás gomba töltelékkel, esetleg ha szükséges egy hústüvel összefogom a halat.
 
Sütöt elömelegítem 200 °C-ra (alsó-felsö).
 
Egy höálló edényt kivajazok ebbe teszem a megtöltött halat, a börét megkenem olvasztott vajjal és vastagon megszórom zsemlemorzsával.
 
Alufóliával lefedve, kb. 40-50 percig sütöm, azaz párolom.
Ezután leveszem az alufóliát és felöntöm a tejszínnel, így hagyom kb. 20-25 percig. Ezalatt az idö alatt, a tejszín besürüsödik a hal pedig szépen megpirul. Az eredeti recept rövidebb sütési idöt ír, nekem így volt biztos, és finom is lett, így én ennél maradok.
 
Bulgurral és rizzsel tálalom, igazán finom laktatós ennivaló
 
Ez a recept másféle hallal is elkészíthetö, már készült nálunk pontyból, az is nagyon finomra sikerült.

Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések: