25 március, 2013

Csalamádé


Sikerült a minap új káposztát vennem, ebböl csak csalmádé lehet, így a hétvégén össze is hoztam.

Hozzávalók: igazából nem mértem pontosan, a káposzta egy közepes
                     nagyságú fej volt,
                     ahhoz jött 6 db befözö ubi, ha nincs akkor
                     1-2 kígyó uborka mérettöl függöen
                     5-6 közepes fej vöröshagyma
                     4-5 db zöldpaprika,
                     vagy TV paprika esetleg 1 db piros, a színe végett.
         Mindez összesen 2,5 kg lett legyaluva.
         Kicsit átforgattam a kezemmel, hogy mindenböl legyen, mindenhol.

Ezután elkészítettem a füszereket hozzá recept innét, de egy picit változtattam rajta, egyrészt az enyém kevesebb mennyiség és szalicilem az nincs, így natriumbenzonátot tettem bele.

                    18 dkg cukor
                      1,5 ek só
                      1/2 tk őrölt bors
                      1/2 tk őrölt kömény
                      1/2 tk nátrium benzonát
                      1/2 tk borkén
                      2,5 dl 10 %-os ecet
                      1 ek mustármag
                      1 ek Koriander
a magokat én egy tüllbe csomagolom és a közepébe teszem, hogy ellepje a leve, ki tud akkor is ázni az íze, de nem tudom elviselni, ha a magra ráharapok.


Ezeket összekeverem és a zöldségekre öntöm, megint átforgatom, 2 napig hagyom így állni és közben egy párszor átforgatom, üvegekbe rakom, vagy pedig egy nagyobb edénybe.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: