26 április, 2013

Meggyes muffinok



Hozzávalók a tésztához:

25 dkg finomliszt
25 dkg cukor
1 csg. Sütöpor
1 csg. V.cukor
1 egész tojás
3 dl tejföl
egy kevés reszelt citrom héj
1 üveg meggybefött
pár szem dió, durvára vágva
2,5 dkg tortabevonó csoki 
 
Az alaprecept a Tejfölös meggyes pitéé, ami itt bizonyította, hogy muffinként is müködik.
 
1. A sütöt elömelegítjük 180 °C-ra, alsó-felsö fütéssel, meggyet egy szüröben lecsepegtetem.
2. A Muffin formához én szívesen használok ilyen Muffin papírt, mert így egyszerübb a takarítása a formának sütés után, és szerintem jobban is mutat a sütikénk.
 3. A cukrot a tojással és a tejföllel, v. cukorral és citromhéjjal csomómentesre keverjük, majd hozzá adjuk a sütöporral elkevert lisztet. Érdemes a tésztát 10-15 percig állni hagyni, mert azt tapasztaltam, hogy a 2. adag, amit sütöttem sokkal szebben feljött, mint az elsö.
 1-1 Muffin formában kb. 5 dkg tészta kerül (csak kíváncsiságból mértem, hogy azért tudjam mennyit tehetek bele, és szerintem ez így pont jó)
4. A tészta tetejére raktam 3-4 szem meggyet és megszórtam a durvára vágott dióval.
5. Az elöre melegített sütöben kb. 22 percet sültek, de sütö függö, lehet, hogy tovább kell, mindenképp érdemes tüpróbát csinálni.
6. A muffinokat egy rácsra tettem kihülni, a csokit egy fagyasztós zsákba teszem és többszöri nekifutásra felmelegítem a mikróban, 2-3-szor kb. 30 másodperc 600 W-on, azért szoktam többszörre melegíteni, mert nem akarom megégetni a csokit, és így közben mindig ellenörzöm. A zacsi sarkát nagyon picike helyen levágom és azzal díszítem a muffinokat.
 
Sok sikert a kipróbáláshoz és jó étvágyat!
 
 


Nincsenek megjegyzések: