04 április, 2013

Sopszka saláta (Schopska-Salat)


Egy nagyon egyszerü és gyorsan összeállítható saláta. Eredetileg bulgár, a Párom az NDK-s idöben ismerte meg, és véletlen folytán 2 évvel ezelött Horvátországban talált rá újra az egyik étteremben, én azóta ismerem.
 
Hozzávalók: 1 személyre:    2-3 db befözö uborka vagy 1 fél kígyó uborka
                                               (az elöbbinek jobb íze van)
                                             2 db közepes paradicsom
                                            1-2 szál újhagyma
                                            2-3 dkg Feta sajt reszelve
                                            ha van otthon akkor esetleg egy kevés zöldpaprika is mehet bele
                                            kevés só, bors, ecet, citromlé és petrezselyemlevél
                                            (én ezeket szinte teljesen elhagytam, mert maga a Feta sajt
                                            elég sós, hogy nem kell hozzá más füszer, de ki hogy szereti)

A zölségeket megmossuk és apró kockákra vágjuk, majd összekeverjük, ekkor jöhet rá egy kevés só, bors, ecet és citromlé, esetleg a petrezselyemzöld, majd a Feta sajtot is ráreszeljük sajt reszelövel, lehet durvábbra is, vagy ilyen finomra, mint én is tettem, aztán azzal összekeverjük, vagy egyszerüen úgy tálaljuk, ahogy a jobb alsó képen látható.

Gyorsan finom salit valamihez,  akkor készítsd el ezt biztos sikere lesz, bármihez ehetö, amihez megy a saláta, télen, nyáron.
Ha van éppen felbontva olívabogyóm itthon, akkor azt is teszek hozzá egy pár szemet.

Jó étvágyat kívánok hozzá!





Nincsenek megjegyzések: