19 július, 2013

Eszkimólángos Évitöl



Külföldre szakadt hazánk Fiaként kénytelen vagyok olyan dolgokat magam elkészíteni, amit szívesen eszik a Család, de viszont itt nem kapható, így van ez sok mindennel, és a Lángos is ezek közé tartozik.
Próbálkozom mindig új recepttel, most Évitöl próbáltam, amit nagyon köszönök neki!
A fent említett recept nekünk 3 fös családnak igen csak sok, így csak a felét készítettem el, ebböl is lett 7 db lángos.

Hozzávalók a 7 db-hoz: 30 dkg finomliszt
                                       12,5 dkg rétesliszt
                                       15 dkg kefír vagy joghurt
                                        1 dl hideg tej
                                        1,5 dkg friss élesztö
                                        1 egész tojás
                                        1 csapott teáskanálnyi só
                                        Csipetnyi cukor
                                        8 dkg étolaj
                  
                                       Étolaj a sütéshez

A liszteket és a sót egy kelesztötálban összekeverem, majd a tojást, a kefír,(joghurtot), élesztöt, tejet, cukrot összekeverem, majd a liszthez adom és jól összedagasztom, a legvégén adom hozzá a 8 dkg étolajat és azzal is jól összedolgozom. Egy kiolajozott tálba teszem, lefedem és hütöbe hagyom 3 órát, nálam most kb. 4-4,5 óra volt. Nagyon praktikus, mert én délelött dolgozom, reggel gyorsan bedagasztottam és már délben csak sütni kellett, mindig is szerettem volna egy ilyen lángos receptet, mert délben már nincs idöm kivárni a kelesztési idöt.
A tálból olajos felületre kiborítom és megpróbálom egyforma nagyságú darabokra osztani, majd olajos kézzel széthúzom, bö olajban kisütöm. Minden olajban sütött dologot konyhapapírra szedek ki, hogy a fölösleges  olajat a papír magába szívja.

Fokhagymás tejföllel megkenve füstölt vagy sima reszelt sajttal megszórva tálalom, egyszerüen imádjuk.

Jó étvágyat kíván hozzá!




Zutaten für 7 Stück: 300g Mehl
                                         125 g Wiener Griessler
                                         150 g Kefir oder Joghurt
                                          100 ml kalter Milch
                                          15g frische Hefe
                                          1 ganzes Ei
                                          1 gestrichener Teelöffel Salz
                                          Prise Zucker
                                          80 g Öl
                   
                                         Öl zum Braten

  
Das Mehl und Salz in einer Schüssel mischen, dann Ei,  Kefir (Joghurt), Hefe, Milch, Zucker zusammen mischen, und mit den Mehl gut zusammenkneten, ganz am ende füge ich 80 ml Öl dazu, und knete ich nochmal durch. In eine geölte Schüssel geben, abdecken und mindestens für 3 Stunden in Kühlschrank tun. Es kann auch über Nacht da bleiben, sogar für paar Tage. Dann in gleich große Stücke teilen, mit geölten Hände wie bei Ausgezogene den Teig ausziehen. Öl erhitzen, und den Teglingen ausbacken, auf Küchenpapier abtropfen lassen.
Mit Schmand und Käse servieren, eventuell mit Knoblauch!


Gutes Gelingen, und guten Appetit wünscht!
      

1 megjegyzés:

Fiatalok főzőiskolája írta...

Szia,
Ma próbáltam ki ezt a lángost, már hat órája nyűglődöm azzal, hogy várom, hogy megkeljen. Mióta kivettem a hűtőből talán látszik valami, de nagyon rosszat tett neki a hidegre tevés. Nem értem, miért, máshol is láttam, hogy hűtőbe kell tenni, de nem kelt meg. Kisütöm így, aztán majd meglátjuk, nem tudom, miért nem működik nekem...