08 november, 2013

Cupcake




Hogy mire nem vesz rá engem ez a Gyerek, alias Leányzóm Jennifer, éppen olvas egy könyvet, és abban talál nekem recepteket, hát persze, hogy Anya elkészíti neki :)

Szóval, nem vagyok elragadtatva a csészés mérték egységtöl, de most "véletelenül" egész jól müködött.

Hozzávalók 12 db Muffinhoz: a csészém 2 dl-es
                            1/2 csésze lágy vaj (szobahömérsékletü)
                            3/4 csésze cukor
                            2 db tojás (ha lehet nagy méretü, L)
                            1 csg. Vaníliáscukor
                            1,5 csésze finomliszt
                            1,5 teáskanál sütöpor
                            1 csapott mokkáskanál só
                            1/4 csésze tej

Vajkrém a tetejére: 12,5 dkg lágy vaj
                               25 dkg porcukor
                                 1 csg. vaníliás cukor
                                 1 evökanál tej
                                 pár csepp piros ételszínezö festék

A vajat a cukorral habosra keverem, hozzáadom a tojásokat, v.cukrot és egynemüvé keverem, a lisztet, a sütöport a sót egy külön tálkában összekeverem és a tojásmasszához adom, majd a végén hozzáadom a tejet. 12 Muffin formába osztom el a tésztát és 175 °C-on, alsó-felsö fütéssel 18-20 percig sütöm, tüpróbával ellenörizhetö. Rácsra teszem kihülni.

A Krémhez a vajat elöször kikeverem, amennyire lehet habosra, adagokban adom hozzá a porcukort a végén a vaníliás cukrot és a tejet, majd a színezö festéket, elöször csak 2-3 cseppet, hogy lássam milyen színe lesz, majd ha szükséges még adható hozzá.
Habzsákba töltöm és díszítetem vele a muffinokat, én nagyon sok krémet tettem rá, inkább kevesebb legyen, mert nagyon tömény.

Sok sikert, és jó étvágyat kíván hozzá!



                 

Nincsenek megjegyzések: