08 január, 2014

Ragout fin





Nem tudom ki, hogy van vele, de a levesben fött csirke, vagy tyúk mell nem igazán kapós, csináltam már belöle hússalátát franciasalátás alappal, nade azt csak én ettem, és nem bírtam mind megenni, a Férjem emlegette mindig, hogy az NKD-s idöben sokat evett ilyet, utána kerestem a neten és ez született belöle.


Hozzávalók: 1 egész fött csirke mell, vagy ennek megfelelö fött hús mennyiség
                     20-25 dkg Champignon gomba
                     2 púpos kanálnyi finomliszt
                     1/2 Liter leves, vagy forró vízzel feloldott ételízesítö
                     só, bors, örölt szerecsendió, fokhagyma granulátum
                     0,5 dl tejszín
                     pár szelet sajt, vagy reszelt sajt
                     kevés olaj a sütéshez
                     esetleg egy pár kicsi rózsa brokkoli és fürjtojás
                     és ha éppen van otthon 1 mini tömlös Campingsajt




1.A sütöt elömelegítem 220 fokra, mire felmelegszik készen vagyok az elökészítéssel.

2. A gombát pucolom és negyedelem, majd hirtelen olajon megpirítom.
3. A fött húst szintén apró kockákra vágom és a gomba után azt is kicsit megpirítom.
4. Majd a visszamaradt olajba, ha kell még öntök hozzá, csinálok a 2 evökanálnyi lisztböl rántást, egy kevés fokhagymagranuláttal megszórom, és lassan felöntöm a levessel, vagy az ételízesítös alaplével, vigyázva, hogy csomómentes legyen, egy kicsit összeforralom, és szükség szerint ízesítem, (utólag került bele egy mini tömlös camping sajt is, nem rontotta el)majd beleteszem a gombát és a húst, ezzel is felforralom és kicsit tüzálló tálkákba rakom és letakarom sajttal.
5. Lehet tovább turbózni, utólag egy pár rózsa brokkoli is került bele és egy-egy fürjtojás.
15-20 percig sütöm a sütöben, addig míg a sajt ropogóssá sült.


Praktikus maradék hasznosítás és még finom is lett.

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

havercsávó írta...

Én is az NDK-ban ismertem meg és szerettem bele! Drezdában, a Meissener Weinkellerben ettük mindig, nagy élvezettel! ('77-80) :)