08 február, 2014

Pirog, ahogy én tanultam ...

Jó pár éve már, hogy Németországban élek, és egy nagyon jó Barátunknak az Anyósától tanultam ezt a receptet, ök Kazasztánból kerültek "vissza" ide.
Azóta is szívesen készítem, mert nekünk nagyon ízlik.



Hozzávalók: 0,5 l kefír
                      2 dl tejföl
                      2 db kisebb méretü tojás (M)
                      2 kávés kanálnyi só
                      1 púpos teáskanál szódabikarbóna
                      annyi liszt, amennyit ez a folyadék mennyiség felvesz
                      ma kimértem ez kb. 90 dkg liszt volt, hogy lágy, de kezelhetö tésztát kapjak.
                      3-4 EK étolaj
Töltelék: 50 dkg húsos hasalaja, vagy tarja
               50 dkg édes káposzta
                 3 közepes fej v.hagyma
                 3 cikk foghagyma
Aki édes töltelékkel akarja, ahhoz szilvalekvár.
Sütéshez étolaj


A tölteléket készítem mindig el korábban, hogy legyen ideje kihülni, kicsit megpirítom a húst, hozzáadom a hagymát, majd a káposztát, öntök hozzá kevés vizet, füszerezem sóval, borssal, és néha megkeverem, fedö alatt párolom kb. 30 percig, aztán lesütöm zsírjára és hagyom kihülni.


A tészta:
a kefírt és a tejfölt csomómentesre összekeverem egy 4-5 literes tálban és mikróban 2 percig melegítem, akkor éppen langyos lesz, hozzáadom a tojást és a sót, ezzel egynemüvé keverem és beleteszem a szódabikarbónát ezzel fel fog futni, azért is kell a nagy tál, nehogy kimenjen, és lassan adagolom hozzá a lisztet, elöször galuska állagú lesz, majd további liszt hozzáadásával lágy, de jól kezelhetö tésztát kell kapjak, ekkor adom hozzá fokozatosan az olajat és addig dagasztom, míg elválik az edény falától és a kezemröl is lemegy a tészta.
Egy konyharuhával letakarva pihentetem 30 percet, majd kb. 75 g-os darabokra osztom, így ma nekem 24 db lett, ezeket ellapogatom a kezemmel, a munkalap mindig legyen lisztes, mert a tészta igen ragadós, ráhalmozom a tölteléket és a képen látható módon összecsippentem a tésztákat, majd laposra nyomom.
 
Közben melegítem az olajat és mindig a varrattal lefelé teszem az olajba, mert különben szétnyílhat és kimegy a töltelék.
.... és máris ehetö, melegen, hidegen, újra melegítve, gyorsan elfogy, lealábbis nálunk.
Remélem Nálatok is!

Jó étvágyat kíván hozzá!



1 megjegyzés:

Olgis írta...

Biztosan finom, ki fogom próbálni.