14 február, 2014

Szivecske fánkok



Ma egy kicsit szárnyalt a fantáziám, és ihlettem ezt a fánkot, úgy mindenhonnét egy kicsit :)
Mindenképpen szivecskéket akartam csinálni, mert ma Bálint azaz Valentin nap van.

Hozzávalók: 42 dkg finomliszt
                       2 dl langyos tej
                       2 db tojás
                       2,5 dkg élesztö
                       5 dkg cukor
                       4 dkg vaj
                       csipet só
                       1 stampi rum (2 cl)
                       1 csg. vaníliás cukor
                       reszelt citromhéj
                      Étolaj a sütéshez

A tojásokat szétválasztom, és a fehérjét habbá verem, a tejet meglangyosítom és beleteszem az élesztöt, cukrot és a tojássárgáját, egy kicsit hagytam felfutni.
Hozzáadtam a lisztet és összeállítottam a tésztát, a végén került a tésztához a felvert tojás fehérje és a vaj, lágy, de jól kezelhetö tésztát kaptam.
Egy órát kelesztem kelesztötálban, majd lisztezett munkalapon ellapogattam a kezemmel és szívkiszúróval kiszúrom. Letakarom konyharuhával és pihentetem egy fél órát.
Kb. 2 újnyi olajban kisütöm a fánkokat, fedö nélkül, és mégis szalagosak lettek.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések: