04 november, 2014

Toscana szelet Blogkóstolóra




Ez az elsö alkalom, hogy részvehetek a Blogkóstolón, aminek nagyon örülök, és köszönöm, hogy csatlakozhattam Füszermániának.
Sünisüti Blogról választhattam egy nekem tetszö receptet, és erre a Toszkán szeletre esett a voksom, amit kicsit átkereszteltem és talán az ízlésünkre igazítottam, valamint a mennyiséget is csökkentettem, mert az nekem picit sok lett volna, szóval így 3-4 személyre készült nálam, talán egy kicsivel több gombával, mint az eredeti receptben, de mi így szeretjük.

Hozzávalók: 4 szelet csont nélküli karaj, olyan jó nagy szeletek, (lehet pulykamell is)
                     20 dkg Champion gomba
                       1 fej vöröshagyma
                       1 cikk fokhagyma
                       1,5 dl víz
                       1 dl tejszín (elhagyható, Reg-enor)
                       1 mokkás kanál cukor
                       3 db közepes paradicsom
                       só, bors, delikát, kakukkfü, bazsalikom
                       kókusz zsír, vagy étolaj, vagy sertés zsír

1.A húst én elözö nap beborsoztam és fokhagymagranuláttal megszórtam, majd olajba forgattam és egy mély tányérba egymásra pakolva hütöbe tettem. (Az olaj mindig puhítja a húst, a rántott húst is szívesen rakom 1 napra olajpácba, mert sokkal puhább lesz.)
2. A paradicsomot forró vízbe dobtam 2-3 percre, így könnyen lehúzható a héjja, majd arpó kockára vágtam. A hagymát a fokhagymával üvegesre sütöm, hozzáadtam a paradicsomot, majd felengedtem a vízzel és tejszínnel befüszereztem és a cukrot is hozzáadtam,  hagytam egy kicsit rotyogni.
3. A gombát hirtelen Wok-ban megsütöttem, így nem tud levet ereszteni, majd a hagymához adtam.

4. A húst forró kókusz zsíron hirtelen megkapattam, majd egy kizsírozott,  vagy olajozott jénaiba, vagy éppen ha van Tupperware Ultra Plusz edénybe egymás mellé raktam és ráöntöttem az elkészített "öntetet"

5. 200 fokos elöre melegített sütöben letakarva sütöttem 30 percet, a fedöt levettem róla és még sütöttem további 30 percet. Ha esetleg a leve elfött lehet egy keveset utána önteni.

Burgonyapürével tálaltam, de el tudom képzelni rizzsel és esetleg puliszkával is.

Jó étvágyat kíván hozzá! 

2 megjegyzés:

Süni írta...

Örülök, hogy erre esett a választásod :) Jó ötlet a tejszín bele, biztos nagyon fincsi volt :D

Katica Konyhája írta...

Köszönöm szépen! Én is örülök neki, mert egy újabb finomsággal bövül a recepttáram :) A tejszín szerintem még lehet egy kicsit puhít rajta.