18 január, 2015

Fagyi szelet


Hú, de régen sütöttem ezt a sütit, pedig szeretjük. Na most sor került rá, így meg is osztom.
Az eredeti receptemben a krémet tojás sárgájával készül és a tetejére göz fölött felvert tojás fehérje kerül, de ezt nem szeretem, ezért így készítem, ahogy itt leírtam :)
Hozzávalók:

           Tésztához:  4 db tojás
                              20 dkg porcukor
                              10 evökanál víz
                              12 dkg darált dió
                              20 dkg finom liszt
                                1 csg. sütöpor
                                1 csg. vaníliás cukor
                                egy kevés reszelt tonkabab (elhagyható)

             Krémhez: 5 dl tej
                              2 csg. vaníliás puddingpor
                             15 dkg cukor
                               2 csg. vaníliás cukor
                             25-30 dkg vaj

             Tetejére: 5 dl tejszín (aki akar tehet Hulalát, de nálam csak tejszín jöhet szóba)
                            2 csg. vaníliás cukor
                            2 csg. habfixáló
                            2-3 dkg tej- vagy étcsoki reszelék

1. A krémet készítem elöször, hogy tudjon kihülni. A tejet felteszem melegedni, kb. 4 dl-t, a maradékban belekeverem a puddingport a cukrot és a vaníliás cukrot, mikor a tej felforrt belekeverem egy habverö segítségével a puddingos tejet, hagyom egyet-kettöt rottyanni, majd letakarom egy folpack-kal, hogy nem börösödjön, hagyom kihülni.
2. A sütöt elömelegítem 190 fokra (alsó-felsö fütés) A tojásokat ketté választom, elöször felverem a tojás fehérjét (így nem kell közben a habveröt elmosni) utána a tojás sárgáját a porcukorral és a vízzel, majd hozzáadom a darált diót, és végül a sütöporral elkevert, átszitált lisztet óvatosan összeforgatom ezt az egészet a tojás fehérje habbal, egy sütöpapírral kibélelt, vagy zsíroztott, lisztezett tepsibe öntöm kb. 25 perc alatt készre sütöm, tüpróba azért nem árt.
Egy rácsra téve hagyom kihülni.
3. A vajat habosra keverem,majd hozzáadom a kihült puddingot és jól összekeverem, a diós piskóta tetejére kenem egyenletesen.
4. A tejszínt a v.cukorral és habfixálóval habbá verem, majd a puddingkrémre kenem, vagy habzsákból rányomom, és csokoládét reszelek a tetejére, vagy megolvasztom és így mint a képen látható díszítem. (Mikróban melegítem fel a csokoládét, alacsony fokozaton egy nylon zacsiba téve, és egy picike lyukat vágok a sarkára úgy díszítem vele.)

Érdemes egy nappal korábban elkészíteni és egy éjszakát hütöben, vagy héten hideg helyen állni hagyni.

Jó étvágyat kíván!

                           

Nincsenek megjegyzések: