10 február, 2015

Egyszerü pirított burgonya


Már egy jó ideje készítem így a burgonyát köretnek, nagyon szeretjük. Inkább ezt sütöm, mint az elösütött hasább burgonyát.
Régebben elöföztem, de most már nyersen füszerezem és sütöm.

Hozzávalók: személyenként 2-3 közepes nagyságú burgonya
                                               só, bors, piros paprika, liszt
                                               sütéshez böven étolaj
                                               petrezselyem levél

A burgonyát meghámozom, kockákra vágom, konyha ruhára borítom és kicsit megtörlöm,
majd egy nagy tálba teszem füszerezem és rászórom a lisztet, mindent csak úgy szemre, és
az egészet összerázom.
Közben már melegítem az olajat, mikor forró akkor kis adagokban megsütöm. Villával
szoktam ellenörizni, hogy belül megpuhult-e már.
Kívül ropogós, belül puha lesz.
Konyhapapírral teszem lecsöpögni és egy kevés apróra vágott petrezselyemmel megszórom.

Mindenféle húshoz nagyon finom köretnek, de csak úgy magában is

Jó étvágyat kíván hozzá!

1 megjegyzés:

Gábor írta...

Hát szerintem ez a sültkrumpli (sült burgonya). A pirított burgonya pedig főtt krumpliból készül, és sokkal kevesebb zsiradék (olaj, zsír) kell hozzá. A sült krumpli lehet persze hasábburgonya, ha úgy vágjuk fel a krumplit.
Harmadik dolog a fagyasztott (valószínűleg elősütött) krumpliból készült "hasábburgonya" vagy "steak burgonya", amit már a kevésbé igényes vendéglátóhelyek is preferálnak, az egyszerűség miatt. (Az eredmény ekkor már kevésbé számít.)