02 március, 2015

Pávaszem süti


Nagyon rég sütöttem ezt a sütit, már nem is emlékeztem, hogy meg van-e még a receptem, de csak elökerült.

Hozzávalók: 40 dkg finomliszt
                     10 dkg porcukor
                     15 dkg vaj, vagy margarin
                      1 dkg friss élesztö
                      fél csg. sütöpor
                      3 db tojás sárgája
                      2 evökanál tejföl, esetleg több, ha a tészta igényli
                      reszelt citromhéj

Töltelék:     15 dkg cukor
                    15 dkg darált dió vagy  10 dkg mák, esetleg 10 dkg kókusz
                      3 tojás fehérje habbá verve
                      reszelt citromhéj és vaníliás cukor
                    60 dkg magozott meggy esetleg mazsolával vegyesen
                     esetleg baracklekvár, amivel a tésztát meg lehet kenni

A hozzávalókból egy linzertészta jellegü tésztát gyúrtam, 3 részre osztottam és egy kicsit hagytam pihenni.
Kb. 35x20-22 cm-es téglalapot nyújtottam egy-egy tésztából, a meggyet két oldalt felsorakoztattam és mindkét oldalról feltekertem, óvatosan sütöpapírral kibélelt tepsibe emeltem.
A tojásfehérjét habbá vertem és belekevertem a többi hozzávalót is.
A tésztát középen megtöltöttem vele, majd 200 fokos sütöben világos barnára sütöttem kb. 20-25 perc alatt.
Porcukorral megszórva tálaltam.

Jó nasizást kíván!

Nincsenek megjegyzések: