30 augusztus, 2015

Szilvás galette


Már egy pár hete, hogy láttam ezt a finomságot Kard Évánál, a Gizi-receptjei Blog oldalon, már akkor elhatároztam, hogy el fogom készíteni. Évánál cseresznyés és öszibarackos változatot találtam én most szilvásan készítettem el, azt hiszem valamivel kisebbek lettek, mint az övéi, de még így sem kicsik.

Az eredeti receptet én már indulásból dupláztam, szóval...amiböl 15-16 lett.

Hozzávalók: 40 dkg finomliszt
                     20 dkg hideg vaj
                     2-3 evökanálnyi tejföl
                     2 evökanálnyi hideg víz
                     2 csg. vaníliáscukor
                       csipenyi só

A sót a lisztbe gyorsan elkevertem és az én kis ügyes Thermomixembe tettem a lisztet és a vajat, majd hozzá adtam a v.cukrot a tejfölt és a hideg vizet, gyorsan összeállt, selymes tapintású tésztát
kaptam, amit egy fagyasztó zacsiba csomagolva hütöbe tettem kb. 30 percre.
Ezalatt elkészítettem a tölteléket:
                          kb. 20-25 szem szilva
                          15 dkg dióbél
                          20 dkg porcukor
                            3 csg. vaníliás cukor
                          40 dkg mascarpone vagy natúr vajkrém (Mille)
                            1 citrom reszelt héja és egy kevés leve
                            esetleg tonkabab egy csipetnyi
                       
                            Tojás a kenéshez és egy kevés druvára vágott dióbél

A szilvát kimagoztam, és cikkekre vágtam, félretettem.
A dióbelet lassú tüzön megpirítottam és hagytam kihülni, majd ledaráltam, összekevertem a többi hozzávalóval.
A tésztából 45-50 grammos gombócokat formáztam kb. 16 db lesz (ma nekem 15 db lett)
Kicsi köröket nyújtottam teljesen liszt nélkül, majd a képen látható módon töltöttem, hajtogattam.



A sütöt elömelegítettem 190 fokra, lekentem felvert tojással, megszórtam egy kevés durvára vágott dióval és 20-25 perc alatt készre sütöttem öket, 

Jó étvágyat kíván!

           

Nincsenek megjegyzések: