29 december, 2016

Gesztenyés-csokis piskótatekercs

Már egyszer készítettem "Sarokház" pisktóta tekercset, akkor kitaláltuk, hogy nem is lenne rossz, ha egy kis gesztenyepürével keverném a csoki krémet, hát most így készült.
Attól függöen milyen vastagra vágjuk a piskótát 14-16 db lesz belöle.

Hozzávalók: 4 db tojás
                     10 dkg cukor
                     10 dkg liszt
                       1 teás kanál sütöpor

   Krémhez: 1 csg. csokoládés puddingpor
                    2,5 dl tej
                    1 csipetnyi reszelt tonkabab (elhagyható)
                    20 dkg vaj
                    25 dkg gesztenyepüré
                      8 dkg porcukor
                      1 vaníliás cukor

   Bevonat: 1 liter tejszín
                   4 csg. habfixáló

   Díszítésnek:  3-4 kocka étcsokoládé

1. A puddingot szokásos módon elkészítem, cukor nélkül, és a tej mennyisége kevesebb, hogy sürübb legyen a krém miatt. Mikor besürüsödik a lábasból átteszem egy levestányérba és betakarom folpack-kal, hogy ne börözzön be, hagyom kihülni.
2. A sütöt elömelegítem 190-200 fokra,  tészta hozzávalókból ellkészítem a piskótát, a 4 db egész tojást a 10 dkg cukorral 3-4 percig folyamatosan habbá felverem és adagonként adom hozzá a sütöporral elkevert lisztet,
Sütöpapírral bélelt tepsire terítem és 10 perc alatt készre sütöm.
Porcukorral megszórt konyharuhára borítom, a sütöpapírt nedves szivaccsal végigtörlöm és így húzom le a piskóta aljáról, majd gyorsan feltekerem a konyharuhával és azonnal vissza ki is tekerem, majd a konyharuha nélkül tekerem fel újra és így hagyom kihülni.
3. A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra kavarom, legtöbbször késes mixerbe, majd két felé osztom, az egyik feléhez hozzádom a kihült puddingot és jól összekeverem, a vaj másik felét a gesztenyepürével jól elkeverem.
A piskótára elöször a gesztenye krémet rákenem, aztán a csokisat és feltekerem majd egy folpack darabba becsomagolom és hütöbe teszem pár órára, vagy éjszakára.
4. Tálalás elött felverem a tejszínt a v.cukorral és a habfixálóval, a piskótát kb. 2 cm vastagra szeletelem és sörös alátétet csomagoltam erre a célra alufóliába, erre került egy-egy tekercs és habzsákkal kidíszítettem a tejszínnel a kis tekercseket, majd olvasztott csokoládéval meglocsoltam.
A képen egy kevés cukros dió is került rá, a karácsonyi sütögetésböl maradt egy kevés, így rászórtam.



Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: