20 december, 2016

Panforte, olasz karácsonyi gyümölcskenyér


Ezt a receptet 2 hete kaptam a Barátnömtöl Miklós napot tartottunk, ez volt a kávé mellé a desszert, mondanom sem kell, hogy rögtön elnyerte a tetszésemet, és 2-3 nap múlva, mire minden hozzávalót beszereztem én is megsütöttem.

Hozzávalók egy 20x25 cm-es pite formához

                  20 dkg méz
                  20 dkg porcukor
                  80 ml víz
                    1 csipet só
                  25 dkg mogyoró, vagy mandula
                  15 dkg dió
                  14 dkg szárított sárgabarack
                  15 dkg kandírozott ananász
                    1,5 dkg fahéj
                    1 mokkás kanál Kardamom
                    4 gramm örölt szerecsendió
                    1 vaníliarúd
                  20 dkg finomliszt
                      Ostyalap az aljának, ha nincs sem gond, de mindenképpen sütöpapírt kell
                      használni a sütéshez, mert másképp lehetetlenség kiszedni a formából

Az asztalt gyümölcsök ízlés szerint cserélhetöek, aszalt szilvára, datolyára, vörösáfonyára, 
mazsolára, kinek mi a kedvence.

1. A diót, mogyorót vagy mandulát 160 fokos sütöben 13-15 perc alatt kicsit megpörkölöm,
    ha lehet akkor olyan tepsibe, aminek lyukacsos az alja.
2. A vanília rudat ketté vágom kikaparom a belsejét és összekeverem a liszttel.
3. Az asztalt gyümölcsöket apró kockákra vágom, egy nagy tálban teszem, hozzáadom a száraz       hozzávalókat (lisztet, füszereket és a pörkölt diót, mogyorót)

4. A mézet, porcukrot a vízzel és a csipet sóval addig melegítem, míg elolvad a cukor kb. 60 fokosra, a vaníliarúd "maradékot" is beledobtam, hogy az íz egy kicsit kiázzon belöle, aztán kivettem belöle,  majd a száraz hozzávalókhoz öntöm a szirupot és jól összekeverem. 
5. Sütöpapírral kibélet tepsibe, piteformába töltöm a masszát, viszonylag sürü és ragacsos, 
a tetejét vizes kézzel eligazítom, majd 160 fokos sütöben 40-45 perc alatt készre sütöm. 
Sütöpapír kötelezö!!!


Hagyom teljesen kihülni, csak azután szeletelhetö.

Jó étvágyat kíván hozzá!






Nincsenek megjegyzések: