01 január, 2017

Szalvétagombóc


Hosszú évekig nem mertem belevágni saját készítésü zsemlegombócba, mert úgy gondoltam ez nekem úgy sem fog sikerülni, aztán megtört a varázs, először ezt a Zsemlegombócot készítettem el, immáron többször, de mivel karácsonykor ez a fajta volt, nem akartam mára ugyanazt a formát, így készítettem most Szalvétagombócot, a recept alapjában ugyanaz, csak 1 tojással többet teszek hozzá, és az elkészítés különbözik.

Hozzávalók: 9-10 db szikkadt zsömle (2-3 napos is lehet, kockára vágva)
                      kb. 1/2 liter meleg tej (a zsemlék szárazságától függ)
                      1 nagy fej vöröshagyma
                      1 csokor petrezselyem (ha lehet friss)
                      4-5 db tojás (méretfüggö)
                      só, bors ízlés szerint
                      étolaj vagy zsír a hagyma párolásához

1. A tejet felmelegítem, a zsömléket egy jó nagy tálba teszem, ráöntöm a meleg tejet.
2. A hagymát apró kockára vágom és étolajon üvegesre sütöm, majd hozzákeverem az apróra vágott petrezselyemzöldet
3.  A tojásokat és a petrezselyemzöldes hagymát a zsömléhez adom, amit előtte egy kicsit kézzel "összemancsizok", majd jól összekeverem az egészet, sok sót nem szabad hozzátenni, mert a zsömlébe eleve már van valamennyi, egy kevés borsot lehet hozzáadni, és ha esetleg túl lágynak tűnik a massza, akkor teszek hozzá zsemlemorzsát.
4. 3 rudacskát formáztam belőle, amit folpack fóliába szorosan betekertem, a két végét is becsavarom a fóliának, mint a szaloncukornak. Egy nagyobb lábasba vizet forralok, teszek bele egy teáskanál sót, és egy szűrőre rakom a kész rudakat, fedővel lefedve 35-40 percig párolom.




5. Mikor elkészül szeletekre vágva tálalom. Mindennel nagyon finom, aminek jó sok szaftja van.

Jó étvágyat kíván hozzá! 


Nincsenek megjegyzések: